09 Haziran 2005

deli gömleği - okul


i. okullardaki bazı sınıf listelerinde, son sıra(lar)da yer alan numarası diğerlerininkinden abartılı yüksek öğrenciler vardır. Muhtemelen kayıtlar bittikten sonra gelir kaydolurlar veya ara sınıflarda kadroya dahil edilirler. Nakil öğrencilerdir genelde bunlar. Mesela liste 251 sezer, 254 ahmet, 257 pınar, 258 mualla diye devam eder, misal 283 suzana kadar. İşte tam da bu noktada 347 Sinan devreye girer ve listedeki o yarı aritmetik düzeni allak bullak eder ya. işte ben onlardan biri gibi hissediyorum kendimi....
ii. şehir dışındaki okul maçları sebebiyle bir hafta filan okula gelmeyen ve okulun tüm imkanları kendilerine seferber edilen yetenekli çocuklar vardır ve de diğerleri onlara gıpta eder ya. işte o diğerlerinden biri gibi hissediyorum kendimi...
iii. ödevlerini cuma öğleden sonrası bitirip sokağa bir tatlı huzur almaya çıkan öğrenciler vardır, bir de cumartesi-pazar günü aylaklık edip ödevlerini pazar gecesine bırakan, üstelik o iki gün sokakta aklında ödevleri olan ama yine de oyunu bırakamayan öğrenciler vardır ya. işte o pazar gecesi karamsarlığını yaşayan öğrenciler gibi hissediyorum kendimi...
iv. okul önlüklerinin üstteki küçük cebinde temiz küçük bir mendil vardır, bir de alttaki büyük cepte büyük sümüklü bir mendil vardır ya. İşte o büyük sümüklü mendil gibi hissediyorum kendimi...
v. O değil de, minaytür kale futbol maçlarında üç korner bir penaltı eder ya. İşte o üçüncü korner gibi hissediyorum kendimi.
vi. roma rakamı gibi hissediyorum kendimi.
vii. Hani bir öğrenci okula yolcu edilirken ebeveynleri veya grandebeveynleri Allahtan öğrenciye zihin açıklığı vermesini diler ya. Allah'ın zihin açıklığı vermediği bir öğrenci gibi hissediyorum kendimi...
viii. sabahçı öğrenci gibi hissetmiyorum kendimi.
ix. hani müdür veya müdür yardımcısı, o da olmadı hoca, gözlüklü öğrencilere tokat atmadan önce gözlüğünü çıkarttırır ya. işte o aşağılanmaya müsait gözlüklü öğrencilerden biri gibi hissediyorum kendimi.

145 deLLy

1 yorum:

overdose dedi ki...

Ben kendimi her gün böyle hissediyorum, bıkmadan, tükenmeden.