04 Aralık 2005

tek ta$


taş dediğin "yaşa,başa,taşa oturma" desturunda bahsi geçen taştır benim bildiğim. ya da ne bileyim, okey takımı içinde rakibin kafasına vurmaya hazır 106 parçadan biridir. Veya fizik kurallarını altüst eden hatun bünyelerine verilen sıfattır yahu taş. ha bir de yeşilçam'ın unutulmazlarından erol taş' ın soyismidir, bir çok vatandaşımızın soyisminde rastlanabileceği üzere. bu vatandaşlarımızdan biri de atilla taş'tır misal. vergi verir, türkü çığırır,dans eder filan.

takı tasarmcıları ve kuyumcular nasıl edelim de yüzük gibi şahane bir simgeyi madden değerli, ruhen (ruhen ne lan??) beş para etmez bir hale getirelim diye düşünüp, kelimenin başına taş eklemekte karar kılmışlar olsa gerek. tamam, yüzükte bir taş olabilir ama o dediğinden yol kenarında,sağda solda milyar tane var, öyle değil mi ama? zaten bu böyle abartılacak bir şey olsa yüzüklerin efendisinin yüzüğünde de olurdu. ha diyeceksin ki onunki alyans. ben de derim ki, öyle olsa yüzüklerin efendisi yerine alyansların efendisi derdik, ama biz ne diyoruz:yüzüklerin efendisi. alyans kardeşliğinden bahsediyor muyuz hiç? hayır.
bunun bir de üç taş olanı varmış, fakat iki taşı duymadım.belki de vardır, bilemiyorum. içinde, kıyısında, köşesindeki taş sayısı arttıkça değeri de artan başka ne var diye düşünüyorum bulamıyorum. taşlı yollar, taşlı tarlalar, arsalar makbul değildir benim bildiğim. elmas madeni ile taş ocağı aynı kefeye konur mu bre, bu ne vurdumduymazlık, bu ne türk dil kurmuna inat türkçe !! bi alo deseydiniz bir isim bulurduk üzerinde pırlanta olan yüzük hadisesine. misal; hemen ilk aklıma geleni paylaşayım sizinle. buyrun : birazdan evlenme teklifi edecek delikanlı aparatı, misal; beni affeder misin, sevişir miyi eskisi gibi halkası. bence cuk oturur!
buradan gözünü para bürümüş kuyumculara ve takı tasarımcılarına sesleniyorum sizlerin aracılığıyla: kelime dağarcığımla oynaşmayın. unutmayınız; seven kalpler hassas olur. "tek taş yüzük" kavramını çıkarın lügatımızdan. allahıma taş olursunuz taş !!

rumuz:üçta$hasho$af
Not: (çok pahalıymış lan!!)

1 yorum:

sunthing dedi ki...

Ama ama... Çok güzeller işte...:(